Roboti a programování
Vyzkoušejte si u nás programování robotů
Ve všech budovách – v prostorách K klubu (3. patro, Dolní náměstí) a v sídlištních knihovnách Luh a Rokytnice si můžete od pondělí do pátku kdykoli během provozní doby vyzkoušet tyto programovatelné robotické hračky.
Obsluha v půjčovnách poskytne základní zaškolení potřebné k samostatnému zkoumání robota. Podrobněji je možné se s roboty seznámit při pravidelných Robohernách, na kterých jsou k dispozici i další typy robotů.
Nabízíme také možnost individuálních programů pro zájmové i školní skupiny.
Akreditovaný kurz pro pedagogy: Využití robotických hraček a technologií ve školní výuce (přihláška a více info)
Kontakt pro více informací: Petra Románková, promankova@mvk.cz, 575 755 153
Bee-Bot / Blue-Bot
(K klub, Luh, Rokytnice)
Programovatelná včela / beruška, vhodné pro děti od 3 let. Programuje se pomocí tlačítek na zádech, Blue-Boty je možné ovládat nebo programovat také pomocí aplikace na tabletu.
Makeblock mTiny
(K klub, Luh, Rokytnice)
Programovatelná panda, vhodné pro děti od 4 let, programování bez použití počítače, pomocí puzzlíků a ovladače.
Ozobot EVO
(K klub)
Malí roboti programovatelní pomocí barevných fixů, popř. na tabletu nebo v počítači. Vhodné od 5 let.
Botley
(K klub, Luh)
Robot, který se programuje pomocí dálkového ovladače. Umí jezdit po čáře, projet naprogramovanou trasu a sbírat cestou různé předměty. Vyzkoušet můžete také předprogramované příkazy nebo hru na paměť. Vhodné od 5 let.
Intelino Smart Train
(K klub, Rokytnice)
Postavte koleje a hrajte si s vláčkem. Programovat můžete pomocí barevných kódů nebo aplikace na tabletu. Pro děti od 3 let.
Sphero Mini
(K klub, Luh)
Malá robotická koule, která se ovládá nebo programuje pomocí aplikace na tabletu. Vhodné od 8 let.
Sphero Bolt
(Rokytnice)
Velká robotická koule, která se ovládá nebo programuje pomocí aplikace na tabletu. Vhodné od 6 let.
Matatalab
(K klub, Luh, Rokytnice)
Programovací sada pro děti od 3 let.
TTS Rugged Robot
(Luh, Rokytnice)
Programovatelné auto, vhodné pro děti od 3 let. Programuje se pomocí tlačítek nebo aplikace v tabletu.
Další roboti a programování (dostupní v K klubu)
V klubu CoderDojo, při pravidelných Robohernách a dalších akcích můžete poznat i složitější typy robotů, vyzkoušet programování her a animací ve Scratchi nebo tvorbu webových stránek.
BBC micro:bit
Programovatelný minipočítač, který se vejde do kapsy. Začátečníci mohou vytvářet velmi jednoduché projekty, k dispozici ale máme i různá rozšíření, na kterých se vyřádí i ti pokročilejší. Micro:bity je možné programovat jednoduše pomocí bloků, ale také pomocí Javascriptu nebo Pythonu.
mBot Explorer / mBot Ranger
Programovatelná autíčka, která je možné sestavit různými způsoby. Díly připomínají stavebnici Merkur a s hotovými projekty je možné pracovat buď jako s klasickým autíčkem na ovládání nebo je programovat na tabletu nebo v počítači.
Otto DIY
Robot s tělem vytištěným na 3D tiskárně, poháněný Arduinem. Ottíka je možné programovat v PC v prostředí Arduino (C/C++), ale je možné se přepnout i do režimu grafického programování pomocí bloků.
Ohbot / Ohbot Picoh
Programovatelné robotické hlavy, které jsou vybaveny také umělou inteligencí. Hlava umí mluvit (dokonce česky!), reagovat na různé pokyny, gesta, rozpoznávat obličeje apod. Prostředí pro programování je v anglickém jazyce, programovat je možné pomocí bloků nebo v jazyce Python.
Codey Rocky
Programovatelný robot s řadou senzorů a funkcí. Programuje se v prostředí Makeblock v jazyce Scratch nebo Python.
Edison
Robotické autíčko, které lze programovat v počítači, tabletu nebo pomocí čárových kódů.
Lego Boost
Programovatelná Lego sada se šesti různými projekty.
Lego Spike Essential / Prime
Programovatelné Lego sady, vhodné pro žáky 1. (Essential) a 2. stupně (Prime) základní školy.
Scottie GO!
Desková hra, která učí programování s využitím rozšířené reality. Úkoly jsou zadávány v aplikaci na tabletu, programuje se pomocí puzzlíků, které fyzicky skládáte před sebou na stole. Hotový kód pak načtete do aplikace a podíváte se na výsledek.
Scratch
Programování vlastních her nebo animací pomocí bloků a v českém jazyce, pomocí webové aplikace Scratch.
Příklady projektů, které vytvořily děti z našeho klubu CoderDojo.