Vsetínští prvňáčci ani letos nepřišli o pasování do řádu čtenářského
Pasování každoročně organizuje pro vsetínské první třídy Masarykova veřejná knihovna Vsetín v dětských knihovnách na Dolním náměstí / Mostecká, v Luhu a v Rokytnici. Odpasováno bylo 15 tříd s celkovým počtem 310 dětí ze všech vsetínských základních škol ZŠ Ohrada, ZŠ Luh, ZŠ Trávníky, ZŠ Sychrov, ZŠ Rokytnice, ZŠ Integra. Program pasování připravily vsetínské dětské knihovnice, slavnostního předání se účastnili také zástupci vedení města Vsetín a vedení knihovny včetně knihovníků – rytířů.
Knižní odměnou pro každého prvňáčka je původní česká novinka, která byla napsána a ilustrována výhradně pro zapojené děti do projektu, a kterou nelze v běžné knihkupecké síti minimálně tři roky koupit. Ve školním roce 2023/2024 je to kniha spisovatelky Zuzany Pospíšilové Kouzelné brýle s ilustracemi Ivety Autratové.
Během aktu pasování do řádu čtenářského vždy ve své dětské knihovně (v Luhu, v Rokytnici, na Mostecké ulici) každá třída prošla hravým testem ze čtení, popovídala si o čtení s přítomnými, složila slib, že bude s knihami pěkně zacházet a po pasování mečem jim byl udělen glejt a diplom pro čtenáře. Každého malého čtenáře mečem odpasovali během měsíce června spolu se zástupci knihovny i vsetínští místostarostové Pavel Bartoň, Jiří Růžička a Petr Kudlík. Pasování bylo doplněno i speciálním programem v podobě luštění šifer, hledání písmenek po knihovně a práce s textem z knihy. Všichni prvňáčci získali od knihovny roční registraci do knihovny zdarma. „Velice děkujeme třídním učitelům a učitelkám a také samozřejmě rodičům, prarodičům, sourozencům a všem, kdo si s dětmi četli. Test čtení děti vždy zvládly na výbornou. Na malé čtenáře se těšíme v dětských knihovnách nejen při půjčování knih, CD, časopisů, ale také třeba při různých prázdninových tvořeních, stolních hrách a dalších aktivitách“, uvedla ředitelky vsetínské knihovny Daniela Divínová.
Pátnactý ročník projektu na podporu čtenářské gramotnosti Už jsem čtenář – Knížka pro prvňáčka vyhlašuje Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR. Cílem projektu je rozvoj čtenářských návyků žáků již od prvního ročníku školní docházky.
kj