Domů > Roboti a programování

Roboti a programování

V prostorách K klubu (3. patro, Dolní náměstí) si můžete od pondělí do pátku kdykoli během provozní doby vyzkoušet tyto programovatelné robotické hračky. 

 

Obsluha v K klubu poskytne základní zaškolení potřebné k samostatnému zkoumání robota. Podrobněji je možné se s roboty seznámit při pravidelných Robohernách, na kterých jsou k dispozici i další typy robotů.

 

Nabízíme také možnost individuálních programů pro zájmové i školní skupiny.

Akreditovaný kurz pro pedagogy: Využití robotických hraček a technologií ve školní výuce (přihláška a více info)

Kontakt pro více informací: Petra Románková, promankova@mvk.cz, 575 755 153

 

 

Bee-Bot / Blue-Bot

programovatelná včelka bee-bot

Programovatelná včela / beruška, vhodné pro děti od 3 let. Programuje se pomocí tlačítek na zádech,  Blue-Boty je možné ovládat nebo programovat také pomocí aplikace na tabletu.

 

Makeblock mTiny

programovatelná panda mtiny

Programovatelná panda, vhodné pro děti od 4 let, programování bez použití počítače, pomocí puzzlíků a ovladače.

 

Ozobot EVO

ozoboti

Malí roboti programovatelní pomocí barevných fixů, popř. na tabletu nebo v počítači. Vhodné od 5 let.

 

 

Další roboti a programování

 

V klubu CoderDojo, při pravidelných Robohernách a dalších akcích můžete poznat i složitější typy robotů, vyzkoušet programování her a animací ve Scratchi nebo tvorbu webových stránek.

 

BBC micro:bit

micro:bit s využitím rozšíření

Programovatelný minipočítač, který se vejde do kapsy. Začátečníci mohou vytvářet velmi jednoduché projekty, k dispozici ale máme i různá rozšíření, na kterých se vyřádí i ti pokročilejší. Micro:bity je možné programovat jednoduše pomocí bloků, ale také pomocí Javascriptu nebo Pythonu.

 

mBot Explorer / mBot Ranger

mbot ranger a mbot explorer

Programovatelná autíčka, která je možné sestavit různými způsoby. Díly připomínají stavebnici Merkur a s hotovými projekty je možné pracovat  buď jako s klasickým autíčkem na ovládání nebo je programovat na tabletu nebo v počítači.

 

Otto DIY

robot otto diy

Robot s tělem vytištěným na 3D tiskárně, poháněný Arduinem. Ottíka je možné programovat v PC v prostředí Arduino (C/C++), ale je možné se přepnout i do režimu grafického programování pomocí bloků.

 

Ohbot / Ohbot Picoh

robotické hlavy ohbot a ohbot picoh

Programovatelné robotické hlavy, které jsou vybaveny také umělou inteligencí. Hlava umí mluvit (dokonce česky!), reagovat na různé pokyny, gesta, rozpoznávat obličeje apod. Prostředí pro programování je v anglickém jazyce, programovat je možné pomocí bloků nebo v jazyce Python.

 

Scottie GO!

použití hry scottie go

Desková hra, která učí programování s využitím rozšířené reality. Úkoly jsou zadávány v aplikaci na tabletu, programuje se pomocí puzzlíků, které fyzicky skládáte před sebou na stole. Hotový kód pak načtete do aplikace a podíváte se na výsledek.

 

Scratch

prostředí scratche

Programování vlastních her nebo animací pomocí bloků a v českém jazyce, pomocí webové aplikace Scratch.

 

Příklady projektů, které vytvořily děti z našeho klubu CoderDojo.


Video

Copyright © 2008-17 Masarykova veřejná knihovna Vsetín | Ochrana osobních údajů
Všechna práva vyhrazena
Slavíme 100 let
Prozkoumat knihovnu